داستان بازی در ابتدا بسیار ساده و سطحی به نظر میآید اما پس از مدتی متوجه میشوید اصلا آنطور که فکر میکنید نیست و با داستانی فوق العاده زیبا روبهرو هستید. شما در نقش «Luminary» قرار دارید، قهرمانی که از بدو تولد تقدیرش مبارزه با تاریکی و از بین بردن آن بوده است.
پروتاگونیست داستان که همانند عناوین کلاسیک در تمام طول بازی ساکت است و هیچگونه دیالوگی ندارد پس از اطلاع از ماهیت واقعی خود روستایی که در آن بزرگ شده است را به مقصد قصر «Heliodor» ترک میکند تا بتواند اطلاعات بیشتری به دست بیاورد و این سفر آغاز یگ ماجراجویی بزرگ خواهد بود. با وارد شدن به قصر، همه چیز پیچیده میشود. شاه قهرمان داستان را فردی شرور قلمداد میکند و او را به سیاهچال میاندازد. در اینجا با اولین شخصیت همراه آشنا خواهید شد. یک دزد که به شما کمک میکند از سیاهچال فرار کنید و برای شکست تاریکی
به شما محلق میشود. در طول این ماجراجویی با شخصیتهای دیگری نیز ملاقات خواهید کرد که با شما همراه خواهند شد و سرگذشت هر یک از آنها به بهترین شکل برایتان روایت خواهد شد. روایت گذشته هر یک از همراهان جزو بزرگترین نقاط مثبت بخش داستانی به شمار میرود و باعث میشود رابطه عمیقتری با هر شخصیت برقرار کنید. همچنین متوجه میشوید هر یک از آنها بنا به دلایلی به شما کمک میکنند و بی دلیل شما را در این سفر خطرناک همراهی نمیکنند. با انجام مراحل اصلی به شهرهای جدیدی میرسید که در هر یک از آنها اتفاقات تازهای
روی میدهد و برای پیشروی در داستان باید به حل این مشکلات بپردازید و با شخصیتهای جدیدی آشنا میشوید. مراحل فرعی معمولا به انجام یک کار ساده یا پیدا کردن یک آیتم در منطقهای خاص خلاصه میشوند که درکنار دیگر فعالیتهای قابل انجام پس از اتمام مراحل اصلی مانند جمع آوری مدالهای کوچک، پیدا کردن مکانهای مخفی، مینی گیمهای درون بازی و باز کردن در هایی که قبلا نمیتوانستید از آنها عبور کنید میتوانند ساعتها شما را سرگرم کنند.
تغیرات جالب در نسخه سوییچ
یکی از اصلیترین و جالبترین تغییرات نسخه سوییچ اضافه شدن دوربین دوبعدی به آن است. بدین صورت که بازیکنان میتوانند تمام بازی را نه با دوربین سوم شخص و گرافیک نسل هشتم، بلکه با دوربین دوبعدی و مانند قسمتهای نخستین سری تجربه کنند. این
مد تنها در نسخه سوییچ در دسترس است اما هیچ بعید نیست سازندگان با عرضه یک آپدیت این قابلیت را به پلتفرمهای دیگر نیز منتقل کنند. علاوه بر تغییر حس و حال بازی با انتخاب دوربین دو بعدی، یک تغییر بزرگ دیگر هم در گیم پلی بوجود میآید. در حالی که هنگام استفاده از دوربین سوم شخص، همانند بازیهای مانند Tales of Vesperia و Ni No Kuni میتوانید از دست بسیاری از دشمنان حاضر در نقشه فرار کنید، این قابلیت در حالت دو بعدی وجود ندارد زیرا مانند تمامی عناوین نقش آفرینی ژاپنی نوبتی مانند
Octopath Traveler که در حالت دو بعدی دنبال میشوند، امکان دیدن دشمنان وجود ندارد و آنها گاه و بیگاه به طور ناگهانی بازیکنان را غافلگیر میکنند. برهمین اساس بیراه نیست اگر بگوییم مدت زمان پایان رساندن بازی Dragon Quest XI S: Echoes of An Elusive Age در حالت دو بعدی نسبتا طولانیتر از حالت سه بعدی خواهد بود.
این گیم مبارزات جالب و قشنگی دارد
مبارزات بازی بهصورت نوبتی است و میتوانید از 4 شخصیت به طور همزمان استفاده کنید اما تفاوتی که در این عنوان شاهد آن هستیم امکان راه رفتن بهصورت آزادانه در محل مبارزه است. این قابلیت تغییری در روند مبارزات ایجاد نمیکند، با این حال از
جمله مواردی است که توجه طرفداران این سبک را به خود جلب میکند. اگر طرفدار مبارزات نوبتی نیستید و یا آشنایی زیادی با این سبک ندارید امکان استفاده از هوش مصنوعی بازی برای کنترل شخصیتها نیز وجود دارد. هیچگونه محدودیتی برای استفاده از این قابلیت وجود ندارند، میتوانید کنترل تمامی شخصیتها را به هوش مصنوعی واگذار کنید یا تعدادی از آنها را مسئول پشتیبانی نموده و خودتان بر روی حملات تمرکز کنید. همچنین هر شخصیت درخت مهارت مخصوص به خود را دارد که با
استفاده از اسکیل پوینتهای بدست آمده از لول آپ میتوانید قدرتهای جدیدی آزاد کنید. درخت مهارتها پس از برخی وقایع داستانی گستردهتر خواهد شد و قدرتهای جدیدی به آن اضافه میشود. یکی دیگر از مکانیزمهای جالب مبارزات سیستم «Pep Power» است. این قابلیت به طور شانسی در هنگام مبارزه فعال میشود و امکان استفاده از حرکاتی خاص که با ترکیب قدرتهای دو یا چند شخصیت به وجود میآید را به بازیکن میدهد و کمک بزرگی در شکست دادن باس فایتها میکنند.
تعداد این Pep Power ها نسبتا زیاد است و عمدتا با باز کردن قدرتهای مختلف در درخت مهارتها به دست میآیند. تنها مشکل موجود در این بخش کند بودن مبارزات است که گاهی اوقات باعث میشود از مبارزه کردن با دشمنان خسته شوید و ترجیح دهید به جای مبارزه از دست آنها فرار کنید. همچنین برای شکست دادن برخی از باسهای اواخر داستان، مجبور به صرف ساعتها وقت برای افزایش لول شخصیتها هستید که برای برخی افراد قطعا آزار دهنده خواهد بود. هرچند نوع بازی کردن شما و
انتخاب درست شخصیتها تاثیر بسیار زیادی در مبارزات دارد اما مهم نیست چقدر خوب مبارزه کنید، تا زمانی که شخصیتهای شما به لول بالاتری دست پیدا نکنند و قدرتهای بهتری برای آنان آزاد نکنید مبارزه با این باسها همیشه به باخت ختم میشود.
جهان بازی
جهان بازی از وسعت بسیار بالایی بهرهمند است اما این بزرگی به معنای جهانی تکراری و پوچ نیست. تقریبا اکثر مناطقی که در طول بازی مشاهده میکنید با یکدیگر متفاوت هستند و به همین دلیل هیچگاه از گشت و گذار در این جهان بزرگ خسته نخواهید شد.
طراحی خانهها و سازههای هر شهر با دیگری متفاوت است و امکان وارد شدن به اکثر خانهها نیز وجود دارد. گشتن خانهها امری اختیاری است اما با جست و جو در این مناطق میتوانید آیتمهای با ارزشی را پیدا کنید که یکی از مهمترین آنها، دستور العملهای ساخت سلاح، زره و تجهیزات جانبی به کمک «Fun-Size Forge» است.
Fun-Size Forge یکی دیگر از قابلیتهای گیمپلی است که پس از چند ساعت پیشروی در مراحل داستانی با آن آشنا میشوید و به شما امکان ساخت مواردی که دستورالعمل آنها را از قبل پیدا کردهاید میدهد. همچنین امکان استفاده از اسب برای جابهجایی سریعتر در محیط وجود دارد و پس از مدتی پیشروی در داستان، امکان استفاده از کشتی برای سفر در دریا نیز ممکن میشود.
البته اسب و کشتی تنها وسایل نقلیه نیستند و امکان سوار شدن بر روی برخی از موجودات درون بازی هم وجود دارد. این موجودات قابلیتهای جدیدی از جمله پرواز، پرشهای بلند و بالا رفتن از برخی دیوارها را به شما میدهند و میتوانید از آنها برای رسیدن مناطق یا پیدا آیتمهایی خاص که به طور عادی نمیتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید، کمک بگیرید.
ممنون که تا آخر خوندی موفق باشی^_^