Avowed جدیدترین و احتمالا بزرگترین RPG اول شخص از استودیو Obsidian است که پیشتر برای عاشقان نقشآفرینی، The Outer Worlds و Fallout: New Vegas را به ارمغان آورده بود. Avowed یک RPG فانتزی کاملاً جدید …
Avowed یک RPG فانتزی کاملاً جدید از استودیو محبوب Obsidian، استودیوی سازنده Fallout: New Vegas و The Outer Worlds است. در ژوئیه سال گذشته اعلام شد که بازی منحصرا برای Xbox و PC عرضه خواهد شد و پس از انتشار بلافاصله شاهد حضورش در Game Pass نیز خواهیم بود. این بازی در جهان Pillars of Eternity که در سال ۲۰۱۵ توسط همین استودیو ساخته شده بود جریان دارد. در این بازی داستان در سرزمین خیالی Eora و کشور Dyrwood جریان دارد که نوزادان آن Hollowborn هستند – یعنی هنگام تولد بدون روح متولد میشوند. این به معنای این است که میتوانند زندگیهای گذشته را ببینند.
Obsidian توسط Xbox Game Studios در سال 2018 خریداری شد، بنابراین جای تعجب نیست که این بازی قرار است فقط برای ایکس باکس سری ایکس و پیسی منتشر شود و بخشی از سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس باشد. ما نمیدانیم چه موقع این عنوان منتشر میشود اما ممکن است درE3 2021 اخبار بیشتری درباره آن دریافت کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.
Avowed
آی پی جدیدی از شرکت Obsidian است که در جریان نمایشگاه Xbox Games Showcase در ژوئیه ۲۰۲۱ نشان داده شد. طبق چیزی که در تریلر بازی دیدیم، به نظر میرسد که بازی یک عنوان نقشآفرینی اول شخص همانند Skyrim است که شامل مبارزه با شمشیر و جادوگری میشود. این بازی در سرزمین Eora جریان خواهد داشت، همان دنیایی که ابسیدین برای بازی Pillars of Eternity خود استفاده کرده بود.
لیست پستهای شغلی مورد نیاز ابسیدین در سپتامبر سال ۲۰۱۹ برای پروژه بزرگ بعدی خود خواستار شخصی با توانایی تولید صحنههای جنگی با استفاده از انیمیشنهای اول و سوم شخص، دیالوگهای چندگانه و چرخه روز و شب است. چنین ویژگیهایی این بازی را با عناوین نقشآفرینی سابق ابسیدین مانند The Outer Worlds و Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords در تطابق قرار میدهد.
ما هنوز در مورد تاریخ احتمالی عرضه بازی Avowed چیزی نشنیدهایم. اما تصور میکنیم که ابسیدین بیشتر تمرکز خود را روی توسعه این بازی گذاشته است، که این به معنای فاصله زیاد تا تاریخ انتشار آن خواهد بود. مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ Obsidian Entertainment را خریداری کرد که دلیل محکمی بر انحصاری بودن این بازی برای Xbox خواهد بود. اما آیا شاهد عرضه در پلتفرم رقیب هم خواهیم بود؟ به نظر بعید میرسد.
از طرفی این بازی ایکس باکس وان را به عنوان یکی از پلتفرمهای خود در صفحه فروشگاه بازی ذکر نمیکند، که باعث میشود فکر کنیم که این بازی یک عنوان بین نسلی نخواهد بود و فقط برای نسل نهم عرضه خواهد شد. Avowed نیز مانند سایر عناوین فرست پارتی مایکروسافت در هنگام انتشار در ایکس باکس گیم پس در دسترس خواهد بود.
اولین تریلر Avowed که در رویداد اخیر Xbox به نمایش درآمد ما را با چشم انداز متنوعی از مناظر قرون وسطایی آشنا میکند، که از قلعه جنگزده متعلق به دوران امپراتوری ملکهها و پادشاهان که همیشه قواعد جنگ را میدانستند شروع میشود. طبق روایت، این امپراطوری اکنون دچار یک وضعیت نابسامان شده و سوگندهای وفاداری پیروان خود را از دست داده و در عوض یک نیروی دشمن غیبی را بوجود آورده است.
ظاهراً هیولاهای شرور بازی (حضور اسکلتها در بازی تأیید شده است!) از گناهان این امپراتوری زاده شدهاند و شخصیت اصلی در طول بازی با آن ها روبرو خواهد شد. سوالی که در پایان تریلر باقی مانده این است که آیا یک تاج ارزش شکستن سوگند وفاداری را دارد؟ این مسئله نشان میدهد که احتمالا با انتخابهای بزرگی در طول بازی روبرو خواهیم بود. مثل این که سرنوشت بازیکن ممکن است پادشاه شدن باشد و یا ممکن است هنگام بازسازی امپراطوری سقوط کرده و با نیروهای انقلابی مواجه شود که ممکن است با زیر سوال رفتن اعتقاد و وفاداری خود به تاج وتخت روبرو و تغییر جبهه بدهد.
یکی از جزئیاتی که درباره Avowed میدانیم این است که این بازی در دنیای فانتزی Eora جریان خواهد داشت، یعنی همان دنیایی که بازی Pillars of Eternity در آن جریان دارد. Pillars of Eternity یکی دیگر از فرانچایزهای نقشآفرینی ابسیدین است. هرچند این بازی دارای دوربین سنتی ایزومتریک بود و به عنوان جانشین معنوی برای عناوینی مانند Baldur’s Gate و سری Planescape معرفی میشود.
Pillars of Eternity دنبالهای در سال ۲۰۱۸ تحت عنوان Pillars of Eternity 2: Deadfire دریافت کرد که باعث محبوبیت بیشتر سرزمین Eora شد. اگر برای Avowed هیجان زدهاید، به نظرم سفر به این سرزمین بد نخواهد بود و فعلا میتوانید خود را در این دنیای فانتزی و اسطورهشناسی آن غرق کنید و به کندوکاو بپردازید.
کاربری با نام Sleuths در ردیت برخی از ریزهکاریهای کوچک را در مورد بازی پیدا کرده که به ما ایده بهتری از Avowed میدهد. طبق این پست، پرچمی که در تریلر Avowed دیده میشود مربوط به Woedica است. خدایی معروف به “Oathbinder” که جهان Eora را شکل داد اما توسط خدایان دیگری که به دلیل قدرت زیاد از او واهمه داشتند، طی توطئهی جمعی علیه خود کشته شد.
یکی از آیینهای مذهبی است که توسط Aedyr Empire برگزار میشود. Woedica ملتی در دنیای Eora است که امکان دارد در بازی با آن روبرو شویم. داستان Woedica با روایت تریلر همراه میشود، جایی که قهرمان داستان با سرنوشت سوگندهای شکسته، یک امپراتوری سقوط کرده و پادشاهی بالقوه روبرو میشود.
نکته جایی جالبتر میشود که طبق پست Reddit، بر اساس کلمات باقیمانده روی شمشیری که در تریلر دیده میشود به لغت “Oathbinder” میرسیم.
بر اساس این واقعیت که این بازی مبتنی بر مبارزات شمشیری و جادو است، نشان میدهد که این ممکن است پیش درآمد قرون وسطایی ستونهای ابدیت (Pillars of Eternity) باشد که شامل سلاحهای مدرنتری از قبیل تپانچههای چخماق و تیرکمان میشود.
در حالی که جزئیات افشا شده از طرف Obsidian و Microsoft در مورد Avowed کم بوده اما یک مورد جالب وجود دارد که اواخر ماه ژوئیه در ResetEra مورد توجه قرار گرفت.
کاربری به اسم Sponger چندین ادعای جسورانه درباره Avowed دارد که قصد داریم برای شما نقل کنیم. فقط مطمئن شوید که زیاد تحت تاثیر این ادعاها قرار نگیرید زیرا بدون تأیید، این ادعاها بیاساس هستند. البته در این بیخبری غذای خوبی برای فکر کردن برای بازی در اختیار ما قرار میدهند!
طبق گفته Sponger، این بازی کاملاً جهان باز و بسیار بزرگتر از Skyrim خواهد بود. این افشا کننده در ادامه میگوید این بازی در The Living Lands of Eora جریان خواهد داشت و دارای سیستم آب و هوایی پویا و همچنین پشتیبانی از ماد است. البته تا اینجا همه این موارد با توجه به سابقه استودیو قابل پیشبینی بود.
بازیکنان ظاهراً میتوانند در بازی همراهانی داشته باشند، با باسهای بسیار بزرگ بجنگند و با خدایان معامله کنند، در حالی که علیه تهدید دشمنان مبارزه میکنند که داستان را در چارچوب خود دارد. گفته میشود که گفتگوها نیز پویا خواهد بود و ادعا شده که Obsidian قصد دارد به بازیکنان اجازه دهد که بدون هیچ محدودیتی همه افراد را در بازی بکشد!
Sponger در ادامه ادعا میکند که در ژوئیه سال ۲۰۲۰، این بازی برای دو سال و هفت ماه در حال توسعه بوده و حدود ۱۰۰ نفر روی آن کار میکنند، که میتواند افزایش پیدا کند. ادعای نهایی این است که توسعهدهندگان اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ را به عنوان یک بازه بالقوه برای انتشار بازی هدف قرار دادهاند.
باز هم هیچ یک از این ها را نباید به عنوان اطلاعات تایید شده و واقعی در مورد بازی در نظر گرفت و ما نمیتوانیم این اطلاعات درز شده را تأیید یا رد کنیم. Obsidian هم در مورد Avowed به اندازه کافی چیزی فاش نکرده که هر یک از این ادعاها را تأیید کند.
کارگردان بازی Avowed به بازیکنان اطمینان داده که هیچ بخشی از این بازی کپی نشده و تمام محتواهای اصلی و فرعی طراحی مستقلی دارند.
بازی Avowed که در دنیای Eora که جهان مشترکی با بازی Pillars of Eternity است، امسال قرار است منتشر شود. کری پتل، کارگردان این بازی، مصاحبههای زیادی با رسانهها انجام داده است تا بتواند این بازی را بیشتر معرفی کند و در این مصاحبهها به اجزای مختلفی از گیمپلی این بازی اشاره کرده است تا به گیمرها این اطمینان را بدهد که محتواهای فرعی نیز به اندازه بخش اصلی بازی تعاملی و جذاب هستند.
کری پتل و مت هنسن، کارگردان هنری بازی پیش از این نیز درباره المانهای بزرگ گیمپلی این بازی صحبت کرده بودند و گفته بودند که همراهان شما در بازی، نقشی کلیدی و مهم در جریان داستان، مبارزات و سیستم تصمیمگیری اخلاق محور بازی دارند. تیم استودیو آبسیدیندر تلاش هستند تا عنوان Avowed را تا جای ممکن برای طرفداران ژانر فانتزی، تعاملی و در دسترس قرار دهند و با رعایت مساوات در میزان مأموریتهای بزرگ و کوچک، تمام بخشهای بازی را جذاب کنند.
پتل و گیب پارامو، کارگردان بخش گیمپلی، در مصاحبهای با رسانه ویندوز سنترال درباره انتخابها و عواقب آنها، آزادی عمل بازیکنان و همراهان آنها و همچنین بازخورد انجمن طرفداران بازی صحبت کردند. پتل همچنین به داستان تکاملی بازی در Living Lands اشاره کرد که با تصمیمات معنیدار بازیکن پر شده است و کوئستهای کوچک و بزرگ را براساس همین تصمیمات در مسیر گیمر قرار میدهد.
او در اینباره گفت: «بازیکن باید در مسیر خود در جریان کوئستهای فرعی و حتی در لحظاتی کوچکی که در جریان گشتوگذار در محیط بازی پیش میآید، تصمیماتی را بگیرد.» او همچنین گفت برخلاف دیگر بازیها که برای بخش فرعی بازی از داستانهای اضافی و غیرمهم استفاده میکنند، در Avowed تمرکز تیم توسعهدهنده بازی به یک اندازه روی داستان اصلی و بخش فرعی بوده است. پتل در ادامه گفت:
«ما هر چیزی را که در بازی است میخواستیم که باشد و جلوی چشم بازیکنان هم باشد تا ارزش زمانیکه میگذارند داشته باشد. بعضی از این تجربهها بزرگ هستند و بعضی نیز کوچکتر اما همه آنها متمایز هستند. هیچکدام از آنها کپی نشدهاند و همه آنها محتوایی هستند که باعث تعامل بیشتر بازیکن با جهان بازی میشود و این شانس را به آنها میدهد تا شخصیت خود را به خوبی نقشآفرینی کنند.»
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید
هر آنچه که باید درباره بازی Avowed بدانید